CAPOEIRAUNDERVISNING FOR BØRN, UNGE OG VOKSNE - PRÆCIST, VENLIGT OG TÅLMODIGT

PR materiale II – Plakat

PR plakat 2007 her:

  1. Jesper Århus

    Jeg må være ærlig og sige at jeg synes plakaten og fliers’ne mangler noget. Kontrasten med "lær capoeira hos" er ikke høj nok, teksten er svært læselig, og jeg tvivler på den vil blive bedre når den bliver masseproduceret, medmindre i virkelig har lyst til at poste penge i dyrt og lækkert papir.

    Nu har jeg ikke den store indsigt i hvor velinformerede københavnere er, men i Århus er der MANGE der overhoved ikke aner hvad capoeira er. Hvorfor skulle man lære noget man aldrig har hørt om? Der burde være lidt hurtige informationer på plakaten om hvad capoeira er. "Kampsport-dans-akrobatik-musik" fx. Billeder ville bestemt heller ikke skade, uanset om det er vandmærker, tegninger eller fotoer. Visuelt skal man også få en fornemmelse af hvad det er plakaten omhandler – det er jo ikke fodbold eller karate vi taler om. Hvis i har en god kamera mand i klubben, bør i sætte nogle timer af til at få nogle højkvalitets billeder i kassen med de bedste fra gruppen. Jeg ved godt at alle skal kunne være med, men det er de dygtige der tiltrækker, sådan er det!

    Det er supergodt logoet er kommet med, og jeg synes vi skal holde fast i at DÉT er loget vi bruger!

    Farvevalget er også rigtig godt, men der skal som sagt gøres noget ved den gule skrift, for at den bliver lettere læselig.

    Er formattet egnet til a3 eller a4? Det virker aflangt synes jeg.

    Yderligere bør man måske overveje forskellige motiver for fliers og plakater. Det kan godt være svært at lave et motiv der kan skaleres. Det kan det nuværende som sagt, men der er jeg jo lidt utilfreds :)

    Sorry for kritikken, men den kommer i bedste mening :)

  2. Annabella

    Jesper fra Århus!
    Kritikken er ikke altid negativ. I reklamebrnachen hedder det brainstorming. Alle kommer med ideer, synspunkter. Og du kommer med nogle ganske rigtige og gode synsvinkler: dvs 1) synlighed. aldrig lyse bogstaver på lyse farver 2) produktbeskrivelse: Hvad er Capoeira i 3 ord? Kampsport-dans-akrobatik-musik
    3) hvorfor skulle nogle komme og dyrke denne form for sport? er det overhovedt en sport? altså: hvilket behov opfylder capoeira?
    Det var bare et par indput…
    Ananbella

  3. Loppen / Nikolaj

    Hej Alle med en mening :)

    1: Mette du har ret! Logo kommer på siden og det helst snart hvis det står til mig (hvilket det ikke nødvendigvis gør). Men du har HELT RET

    2: Annabella du har ikke helt ret mht. farver og din generalisering af farver der går sammen i disse tider. Prøv bare at gå en tur ned af f.eks. Elmegade, Nørrebro.
    Men godt af du kommer med din mening.

    Farverne på sæsonens plakat er valgt, fordi de SKAL harmonere med både hjemmesidens farver og så vores logos farver. Hvilket er et komplet umuligt job, da farverne ikke passer sammen OVERHOVEDET.
    Hjemmeside og logo kommer forhåbentlig til at matche snarest.

    3: Jesper Århus: Plakaten er lavet til tryk i A3. Begge to, også den med de små flyers som skal hæftes på plakaten.
    Så tryk løs.
    Beklager mangel på billeder og skrift om hvad capoeira er, det kommer måske næste gang.
    Plakat blev som den blev på grund af farver og tidsmangel.
    Det er NETOP derfor vi skal have vores PR-gruppe – MEGET SNART.
    Jesper ring til mig ang. hvad der skal stå på jeres Århus plakat mht. tider. RING ikke skriv.

    4: Kalle Hviid: Ring til mig ang. hvad der skal stå på jeres Kbh NV plakat mht. tider. RING ikke skriv.

  4. Kokken

    Til "Han/Hun/Den/Det" a.ka. Loppen a.k.a. Nicoline

    Ikke et ondt ord om Elmegade, Jeg bor selv gaden efter, omme i bageste baggård.

    Men tilbage til Elmegade –

    syv børnetøjs foretninger, tre dumpede elever fra designskolen som alle hader pang / primær farver, ja i det hele taget Nørre Bronx eneste pastelfarvede område, med tøj i mærkværdige snit, en fed coctailbar….! Og stor udskiftning!!

    Them dey go bankrupt and close shop plenty Charley!

    Ohøj siger Kagtajn Gråskæg! Snart vi laver Mytteri Walla!

    Det er en OMMER!! CAPICHE!!!!!

    Hoppebold må en tur til Karl Mar og lege helikopter! Svenskeren kan åbenbart ikke skabe ellers tiltrængte ændringer i et forvirret indre, fanget i en forkert krop.

    Det metroseksuelle har simpelthen taget overhånd!

    Og Quilombo et er Well ik noet Wellness center??! Well

    Så lyt til de ovenstående meget konstruktive komentarer – de har helt ret!!!

    Og Jesper råber direkte om Hjælp – Jamen så hjælp ham dog!

    Vi må altså ud over plakater som er skrevet med usynlig blæk, for hevled stable noget promotion op for dine og nu vores venner i Århus, og noget som de kan bruge! Hvis du som tilfældet er, fratager dem muligheden for at handle på egen hånd.

    Liv og død problematikken gælder jo også i Jylland.

    Derfor er det da herfra hvor jeg sidder, kun godt at de har været proaktive og på egen hånd har angrebet midtbyen –

    pr gruppen var bare for sent ude!

    Liberdade!

    Hulemanden

    Cozinheiro

  5. Jesper Århus

    http://img71.imageshack.us/my.php?image=capoeiraposter6colourdc6.jpg

    http://img120.imageshack.us/my.php?image=capoeiraposter7colouroi9.jpg

    Jeg har lagt to eksempler ud af den slags plakat jeg personlig godt kunne tænke mig, og som jeg har arbejdet lidt med – de er ikke færdige, men det giver en god ide om det. Eneste problem er baggrundsbilledet, som nogen godt kunne finde på at bitche over mht copyright.

  6. Jacob

    Hej Jesper,

    Jeg kan ikke finde ud af hvem du prøver at kommunikere med når du skriver på bloggen. Nikolaj er der for at hjælpe og støtte dig, lige som jeg er der for ham. Jeg synes, at du skulle ringe og maile med ham.

    Jeg skal også gøre en anden ting klart. Du kan selvfølgelig bringe alt i spil og bruge alle ressourcer i en brainstormingsfase, det ligger i aktivitetens natur. Men på et tidspunkt skal der konkluderes og besluttes. Her skal du have min godkendelse når du bruger Quilombos navn og logo. Ellers begynder jeg bare med dine egne ord: "At bitche over copyright."

    Til plakat forslagene vil jeg bemærke:
    At selvfølgelig kan du ikke bruge det billede. Det er jo ikke Quilombo, der er på. Hvis du kan lide motivet kan i tage et billede magen til, til jeres næste træning og bruge det. Der er blevet taget rigtig mange gode billeder gennem tidens løb i Quilombo. De er både på hjemmesiden, denne blog og Erika og Paparazzi har lavet hele hjemmesider med dem, hvor du kan fiske og plukke fra. Der er også rigtig mange brændt ned på CD’ere rundt omkring. Det er dog en udfordring at finde frem til hvem der har hvad, hvor henne. Her skal du måske bede Nikolaj om at hjælpe med at være detektiv, men jeg synes faktisk at det kunne være rigtig stærkt for jeres identitet i Århus, at i tog et billede af jer selv, alernativet er selvfølgelig et billede fra Quilombo i København, men billeder af andre grupper duer ikke. Jeg synes du skulle ringe og maile sammen med Nikolaj i stedet for at føre diskussionen på bloggen.

  7. Loppen / Nikolaj

    Jesper – lyt til Jacob.
    Ring når du har brug for det. Kbh er der for jer i Århus.

    Mht. til dine ideer til poster, så er det ekstremt vigtigt at du forstår, at du IKKE skal bruge billeder der ikke er fra vores klub.
    Dit baggrundsbillede repræsenterer på ingen måde QdN, i det vi ikke træner i bar mave (uskreven regel) og personerne på billedet bærer bukser som henviser meget til Senzala eller anden lignende gruppe. Og dem vil vi ikke sættes i bås med.
    Skal der billeder på, skal det være QdN billeder.

    Jeg forstår at du er utilfreds med sæsonens plakat, men det er denne sæsons plakat (og det handler ikke om at det er mig der har lavet den (som det uvidende fjols til Kokken ellers henviser til) men om at ingen andre har meldt sig til at gøre det. Du er kort sagt for sent ude.
    Og jeg forstår godt at du ikke vidste det, og til det er der kun at sige, at det er dårlig ledelse fra Kbhs side. Dette vil ikke gentage sig i fremtiden, da PR-gruppen (som du er velkommen til at være medlem af) vil styre uden om sådanne problemer – forhåbentlig.
    Til januar er PR-gruppen samlet og har lavet noget rigtig godt.
    Århus og København skal have samme ting kørende. Samme logo osv.

    Dine kommende (eller samme) forslag vil blive modtaget i PR-gruppen. So keep up the good work.

    Og med dette er PR-forvirringen afsluttet her på bloggen.
    Alle der har noget at sige om det skal skrive til mig på nikolaj@nikolajbebe.dk eller til Jacob. Eller ring til mig, eller Jacob.
    Eller hvis du (her mener jeg alle) faktisk synes du har noget godt at sige, så meld dig til PR-gruppen.

  8. kokken

    Jamen Dog!

    Der kørte den debat da vist for alvor af sporet!!

    Jeg trækker mig ærbødigst!

    Som sagt var min oprindelige intention ikke at blande tingende sammen, hvilket jeg anerkendte og siden rettede i mit tidligere indlæg.

    Grunden til at jeg fortsatte diskussionen var dels fordi jeg følte mig pisset på og dels at netop kommunikationen, et indlæg om – vi er i gang – istedet for, kan i humme jeg, ville have været på sin plads!

    Jeg kan godt se at Jesper har fået noget helt galt i halsen, men det er herfra hvor jeg står ikke hans fejl alene, og selv om det måske er rigtigt noget af det som står i svaret på hvorfor vi selfølgelig ikke kan bruge de billeder, er selve tonen og ordvalget deri også ret uheldigt – en ting er at vi driller hinanden, men tænk lige på at vores blog kan ses af vores venner som tit besøger den for ar følge med i hvordan vi har det.

    Bortset fra det er det noget fed minimalisme over genbrugen af uffes fede streg i sidste nye indlæg om dannelsen af en pr. gruppe – det tegner godt!

    med venlig hilsen

    Kokken

Leave a Reply